Leveringstid:
Ca. 3-7 hverdage, 3-4 uger for værnglas/gelænderglas 
Du vil indenfor én hverdag modtage
en e-mail med leveringsdatoen.

Husk at tjekke dit spamfilter og uønsket post, hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse.

Leveringspriser *
Glas 350,00 DKK
Andre varer 0-1 kg = 65,00 DKK
                  
1-5 kg = 85,00 DKK

Dækkeservietter
120,00 DKK
Langgods              >2 meter  190,00 DKK   
*Gratis hvis du selv ønsker at afhente varen i en af vores butikker.
Produktsøgning
Trustpilot
Gå til forsiden
Gå til forsiden
Din kurv
0 varer i din kurv:
DKK 0,00
Leveringstid:
Ca. 3-7 hverdage, 3-4 uger for værnglas/gelænderglas 
Du vil indenfor én hverdag modtage
en e-mail med leveringsdatoen.

Husk at tjekke dit spamfilter og uønsket post, hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse.

Leveringspriser *
Glas 350,00 DKK
Andre varer 0-1 kg = 65,00 DKK
                  
1-5 kg = 85,00 DKK

Dækkeservietter
120,00 DKK
Langgods              >2 meter  190,00 DKK   
*Gratis hvis du selv ønsker at afhente varen i en af vores butikker.
 Produkter




Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for ethvert salg fra Glas Shop ApS’ webshop (internetbutik), medmindre andet særskilt aftales mellem Glas Shop ApS og kunden. For forbrugerkøb gælder som udgangspunkt købelovens regler herfor og for køb mellem erhvervsdrivende købelovens almindelige regler.

 

www.glasshop.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

 

Bestilling

Bestilling kan alene foretages af personer, der er fyldt 18 år.

Alle aftaler indgås på dansk.

 

Bestilling kan ske pr. e-mail til info@glasshop.dk eller på www.glasshop.dk.

Ved bestilling på www.glasshop.dk følges denne vejledning:

1. Vælg glastype eller vare

2. Indtast mål og antal

3. Tryk på beregn pris

4. Læg i kurv

5. Godkend og gå til betalingsvindue


Bestilling af varer afgives bindende på Glas Shop ApS’ webshop www.glasshop.dk ved besøg i internetbutikken. For standardvarer gælder dog 14 dages fortrydelsesret fra kunden modtager varen, medens bestilling af varer, der særfremstilles på grundlag af kundens bestilling ikke kan fortrydes.

Ved standardvarer forstås f.eks. tilbehør som f.eks. beslag, hvor kunden ikke selv opgiver mål.

Ved særfremstillede varer menes varer, hvor kunden selv har opgivet mål og type.

 

I visse tilfælde følger med leverancen produktbeskrivelser og brugervejledninger til kundens brug. Såfremt kunden ønsker yderligere rådgivning fra Glas Shop ApS, kan dette ske ved henvendelse på tlf.nr. 56504646, eller e-mail info@glasshop.dk.

 

Straks efter bestillingen modtager kunden en kvittering på, at vi har modtaget bestillingen. Kunden kan, indtil varen er leveret, få tilsendt en kopi af ordrebekræftelsen ved henvendelse på e-mail info@glasshop.dk.

 

1. Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. telefon 56504646 eller pr. mail på info@glasshop.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for U-skinner og plasticlister.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 200 DKK.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:


Glas Shop ApS

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.



2. Ordrebekræftelse og levering

Varen leveres til adressen, idet etagebeboelse dog er undtaget. Ved etagebeboelse leveres varen ved opgangen, og kunden skal selv sørge for, at varen bliver båret op, medmindre andet er aftalt med Glas Shop ApS. Kræves en mand ud over chaufføren til opbæring af varen, skal dette aftales særskilt og vil ske mod tillægsgebyr.

 

Levering foregår mellem kl. 7.30 - 16.00. Ønsker kunden et nærmere anslået tidspunkt for levering, kan kunden kontakte Glas Shop ApS på leveringsdagen og få oplyst et cirka tidspunkt.

 

Er der tale om levering i områder, der er svært tilgængelige - f.eks. sommerhusområder - skal kunde selv sørge for transport fra tættest mulig parkeringsplads, hvortil lastbiler kan køre.

 

Er der ingen hjemme ved leveringen, og afsætning på adressen ikke er aftalt, tages varen med retur. I så fald betragtes varen som afleveret, og Glas Shop ApS er berettiget til at modtage det erlagte beløb fra kunden. Ved omlevering sker dette for kundens regning ved forudbetaling.


Kunden kan dagen før aftalt leveringstid – senest kl. 12.00 - udskyde dette ved fremsendelse af e-mail til info@glasshop.dk. Der vil herefter tilgå kunden oplysning om nyt leveringstidspunkt. Glas Shop ApS er ansvarlig for skader på varen under forsendelsen.


Glas Shop ApS’ leveringstid er normalt max. 5 hverdage for standardvarer og normalt max. 10-15 hverdage på særfremstillede varer. I ferier og helligdagsperioder vil leveringstiden kunne være af længere varighed.


Ved levering på Bornholm og andre ikke bro faste øer, samt i udlandet opkræves særskilt transporttillæg.

 

3. Modtagelse af varer

3.1.

Vi opfordrer til, at kunden straks ved modtagelsen kontrollerer varen for synlige fejl/mangler f.eks. brudskader eller ridser, samt at varen stemmer overens med ordrebekræftelsen.

3.2.

For at udbedre manglen hurtigst muligt kan kunden reklamere, eventuelt med fotodokumentation, ved henvendelse pr. e-mail: info@glasshop.dk med angivelse af ordrenummeret, der fremgår af ordrebekræftelsen

3.3.

For alle mål gælder for leverancer fra Glas Shop ApS en tolerance på +/- 1-2 mm.

3.4.   Manglende iagttagelse af pkt. 3.1. betyder ikke at du som forbruger mister din reklamationsret, men det kan medføre at din reklamation afvises, da det kan være svært at bevise transportskader, hvis man venter med at reklamere – Du bør derfor altid tjekke varen ved modtagelse, (om nødvendigt udfylde fragtbrevet med forbehold) og reklamere hurtigst muligt for at være på den sikre side.

 

4. Garanti

For termo- og energiruder ydes 5 års garanti ifølge Glasindustriens Garantisikring. Læs om den her: http://www.glasindustrien.org/glasindustriens-garantisikring/


5. Glas Shop ApS’ mangelansvar

Glas Shop ApS påtager sig mangelansvar i overensstemmelse med købelovens regler herom. Købelovens regler for forbrugerkøb er følgende:

”Køberens mangelbeføjelser

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1) afhjælpning af manglen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, manglens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade manglen afhjælpe for sælgerens regning.”

 

6. Reklamation

 

Kunden har 2 års reklamationsret på leverede varer i overensstemmelse med købelovens bestemmelser.

 

Er reklamationen berettiget, og der i øvrigt er reklameret rettidigt fra kundens side, gælder følgende:

 

I det omfang varer skal returneres til Glas Shop ApS, kan varerne enten afleveres eller sendes til:


Glas Shop ApS

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

 

Glas Shop ApS betaler fragtomkostningerne ved billigst muligt transportmiddel.

Ved reklamation kan kunden rette henvendelse pr. e-mail eventuelt med fotodokumentation til info@glasshop.dk. Kunden vil herefter modtage en e-mail om, hvorvidt reklamationen kan godkendes, hvornår varen vil blive afhentet, og en ny vare leveret. Såfremt en ny vare ikke kan leveres evt. på grund af udgået model, farve m.m., vil kunden modtage besked om muligheden for reparation, afslag i prisen eller det fulde beløb refunderet. Det er vigtigt, at kunden samtidig med returnering af en vare, medsender ordrebekræftelsen til Glas Shop ApS. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Viser det sig efterfølgende, at der ikke er fejl/mangler ved varen, er kunden forpligtet til at afholde fragtomkostningerne, hvorfor Glas Shop ApS er berettiget til at fremsende særskilt faktura herfor.

 

 

 

 

 

7. Ansvar i øvrigt

 

Glas Shop ApS påtager sig det ansvar, der følger af den til enhver tid gældende lovgivning, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang. Dette gælder tillige for produktansvar, som Glas Shop ApS fraskriver sig, i det omfang lovgivningen tillader det.

 

 

8. Priser

 

Alle priser oplyst i Glas Shop ApS internetbutik er inklusive 25% moms, men ekskl. porto/fragt. Der tages forbehold for valutaændringer, force majeure, forhøjelse af afgifter og lignende.

 

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

 

 

Glas Shop ApS har ret til når som helst, fremadrettet, at ændre oplyste priser, standarder etc.

 

 

 

9. Betaling

 

Ved betalingen følges instruktionen i internetbutikken.

 



Betaling kan ske med Dankort, eDankort(netbank), VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, overførsel til konto i Danske Bank, reg.nr. 0624, konto nr. 10738539 til Glas Shop ApS, Vibeholmsvej 29, 2605 Brøndby. Ved kontooverførsel er kunden ikke dækket af indsigelsesordningen.

     

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Kunden bedes oplyse ordrenummer ved betaling via kontooverførsel.

 


10. Persondata

 

Oplysninger afgivet til Glas Shop ApS i forbindelse med bestilling af varer vil blive registreret i Glas Shop ApS’ database. De indsamlede oplysninger er kundens navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Disse oplysninger vil alene blive anvendt i forbindelse med levering af den bestilte vare, besøgsstatistik med henblik på at forbedre Glas Shop ApS' website og eventuel til efterforskning af svindel med betalingskort eller andet. Betalingen transmitteres krypteret. Glas Shop ApS’ medarbejdere har adgang til Glas Shop ApS’ kundedatabase, men er pålagt ikke at videregive oplysninger til udenforstående. Den dataansvarlige er den til enhver tid værende direktør.

 


Glas Shop ApS videregiver ikke e-mailadresser eller oplysning om kunder til tredjemand og sender ikke uopfordret e-mails til sine kunder.

 

Som registreret hos glasshop ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@glasshop.dk.

 


11. Cookies

Cookies anvendes alene for at opretholde de varer, kunden har lagt i kurven, men anvendes ikke til personlige oplysninger. Ønsker kunden cookies slettet fra sin pc, følges denne vejledning:

 

1. Gå i Internet Explorer

2. Slet cookies under menuen Funktioner, Internetindstillinger, Slet cookies.

 

 

Glas Shop ApS følger lovgivningens bestemmelser om registrering af kunder i sin database og gemmer således i henhold til regnskabslovgivningen relevante oplysninger i minimum 5 år. Såfremt en kunde er oprettet i Glas Shop ApS’ kundedatabase, men ikke har foretaget indkøb de seneste 5 år via denne, kan kunden når som helst anmode om at få sine data i databasen slettet. Dette kan ske ved fremsendelse af e-mail til info@glasshop.dk.

 

 

12. Lovvalg

 

For enhver bestilling i Glas Shop ApS’ internetbutik gælder den til enhver tid gældende danske lovgivning, ligesom eventuelle tvister afgøres ved de danske domstole.

 

 

13. Firmaoplysninger

 

Glas Shop ApS

Vibeholmsvej 29

DK-2605 Brøndby

 

CVR-nr. 33073585

Etableringsår: 01.08.2010

 

Tlf.: +45 56504646

E-mail: info@glasshop.dk

www.glasshop.dk

 

 

 

 

14. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Glas Shop på tlf. 56504646 eller på mail info@glasshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 13/10 2016

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Glas Shop ApS

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

E-mail: info@glasshop.dk

 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den:__________________________________

 

 

Forbrugerens navn:

 

________________________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:

 

____________________________________________________________________________________

 

 

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):

 

____________________________________________________________________________________

 

 

Dato: __________________________